Domů > Rozhovor s Jiřím Havlem

Rozhovor s Jiřím Havlem

Rozhovor o tom, jak to chodí v našem HR oddělení

„Pro spokojenost našeho týmu děláme (téměř) cokoliv.“, říká Jiří Havel, který má ve firmě již přes rok na starosti HR. Zajímá vás víc? Přečtěte si následující rozhovor.

 

V Arvalu působíš už přes rok. Jak se splnila tvá očekávání?

Do firmy jsem nastoupil loni v červenci po 15 letech působení ve velkých korporacích a přicházel jsem s jasně specifikovanými cíli, na kterých jsme se domluvili s generálním ředitelem Gregorem Bilikem. Ten chtěl a stále se snaží již tak velmi dobře fungující firmu nadále měnit a posouvat i v oblasti péče o kolegy a v řízení HR. Znělo to jako zajímavá výzva a po 12 měsících mohu konstatovat, že se nám spousta věcí podařila. Já vycházím z anglického přístupu „No employee experience, no customer experience“. Pokud máme být i nadále stejně úspěšní v našem businessu, kde se konkurence neustále zvyšuje, musíme investovat především do našeho týmu. Základem Arvalu jsou lidé, kteří firmu vybudovali z nuly na jednoho z lídrů trhu, a v dnešní ekonomické situaci v Praze s téměř nulovou nezaměstnaností je musíme přesvědčit, že jim jako firma máme stále co nabídnout.

 

Jaká je HR strategie firmy?

Máme samozřejmě určité rámce z naší mateřské francouzské irmy, nicméně pro mě je HR strategie v podstatě jednoduchá. Získat kvalitní lidi, vytvořit jim takové podmínky, aby měli motivaci pro firmu odvádět to nejlepší, investovat do jejich rozvoje a hlavně s nimi otevřeně komunikovat a řešit problémy. Za tím se samozřejmě skrývá celá řada aktivit a nástrojů, nicméně to, co je Arvalu vlastní, tedy kvalita ve všem, co děláme, efektivita, otevřenost, rychlost a především výborná atmosféra a spolupráce – to jsou faktory, které rozhodují o našem úspěchu.

 

Co případní zájemci o práci v Arvalu mohou očekávat?

Tak především my očekáváme vysokou výkonnost, pozitivní přístup a motivaci pro Arval pracovat. Za to nabízíme řadu nadstandardních možností. V oblasti péče o kolegy to zajímavě dělíme do 4 kategorií.

Materiální výhody včetně konkurenceschopného a motivačně nastaveného odměňovacího systému a řady dalších finančních stimulů; vzdělávací a rozvojová oblast zahrnuje koncepci tréninku, školení a rozvoje kariéry jak horizontálně, tak vertikálně. Současný trend na trhu práce je jednoznačně směrem k work-life balance a tady je naše nabídka mimořádná: až 2 týdny dovolené navíc, sick days, flexibilní pracovní doba i home office, o moc dál už to naštěstí posouvat nejde. A pak je speciální kategorie, kterou nazývám rozmazlovací, a tou myslím náš sociální život, teambuildingy, společné oslavy a řadu dalších aktivit. Tento rok se nese ve znamení zdravého životního stylu, jsme zapojeni do několikaměsíčního projektu „Firma na talíři“ zaměřeného na zdravou výživu a vůbec zdravý styl života (a to je téma, kterým dnes Arval opravdu žije), každý čtvrtek se u nás přímo v open space cvičí, přes léto se společně běhá a trénuje i venku a snažíme se stále přicházet s novými nápady. Napříč firmou je o podobné aktivity obrovský zájem a mám skvělou podporu managementu, který se samozřejmě intenzivně zapojuje a nebojí se mých na první pohled někdy bláznivých nápadů. Samozřejmě se o tom všem hodně bavíme, otevřená, okamžitá a uvolněná komunikace je pro mě klíčová.


 

To vypadá jako naprosto ideální svět.  Žádné problémy neřešíte?

Myslím, že řadu hlavních problémů jsme úspěšně vyřešili. V uplynulém roce to byl především masivní nábor, díky rostoucímu businessu jsme potřebovali rychle, ale nikoliv na úkor kvality, doplnit tým, což se nám v mimořádně krátkém čase podařilo, a od léta 2016 nás posílilo přes 30 kolegů. Náš dnes již více než  100členný tým je dost různorodý, ale se stejnými cíli a hodnotami, jádro tvoří skupina zkušených kolegů s více než 10letou „arvaláckou“ historií, pak řada odborníků s několikaletou zkušeností a logicky pak řada nových tváří, které se mají od koho učit. Museli jsme se férově rozloučit s několika členy, kteří výkonnostně či hodnotově přestali stačit, ale to je součást života. Nyní se tým stabilizoval, fluktuace je na přirozené a zdravé míře a je to vidět i na našich výsledcích. Druhá věc, kterou vnímám, je samotná aktivita a iniciativa lidí. Pokud se o někoho dobře staráte, začne to brát jako samozřejmost a dospěje to do stavu, kdy ten přístup je takový: „Tady mě máš, tak se o mě postarej, ať jsem spokojen/a“, a ztrácí se energie a chuť dělat věci navíc a přinášet nové nápady, brát na sebe odpovědnost. Je to spíš mentální nastavení a je potřeba s tím neustále pracovat a měnit to.

 

Plány do budoucna jsou jaké?

Pokračovat v tom, co děláme, zefektivňovat naše fungování a hledat a přinášet nové trendy. Vyzdvihl bych především dvě věci. Březen příštího roku bude dalším milníkem v historii firmy, stěhujeme se do nových prostor a obsadíme celé patro v jedné z nejmodernějších a nejlépe vybavených kanceláří v Praze, která se právě staví zde na Pankráci. Dáváme si záležet na řešení  interiéru a zapojili jsme do přípravy všechny kolegy a troufám si říci, že budeme kandidovat na jedno z nejlepších pracovních prostředí v Praze. Druhá věc je budování firemního brandu. Jsem přesvědčen, že máme co nabízet, a chceme, aby to trh vnímal. Pracujeme s identitou firmy jak uvnitř, tak navenek, využíváme sociální média a spolupracujeme s respektovaným partnerem COCUMA na rozvoji našeho brandu a HR marketingu. Jedná se samozřejmě o dlouhodobý proces, ale cíl je jasný, aby byl Arval na trhu práce vnímán stejně jako v prostředí operativního leasingu, tj. jako inovativní, dynamický a úspěšný lídr, který stojí na stabilních základech a má zájemcům o spolupráci co nabídnout.


 

LÍBILO BY SE VÁM PRACOVAT V ARVALU?

PODÍVEJTE SE NA SEZNAM VOLNÝCH POZIC A OZVĚTE SE NÁM!