Oznámení o ochraně osobních údajů

OZNÁMENÍ O OCHRANĚ OSOBNÍCH ÚDAJŮ

 

Poslední aktualizace 1.10.2025

Úvodní část: Hlavní změny

Jako důvěryhodný partner považuje skupina BNP Paribas ochranu vašich osobních údajů za velmi důležitou.

Vylepšili jsme naše oznámení o ochraně osobních údajů v smyslu Zákona č. 110/2019 Sb. o zpracování osobních údajů tím, že jsme zvýšili transparentnost následujících informací týkajících se:

  • zpracování údajů v souvislosti s obchodním průzkumem
  • zpracování údajů v souvislosti s bojem proti praní špinavých peněz a financování terorismu a mezinárodními sankcemi (zmrazení majetku)

Úvod

Ochranu vašich osobních údajů bereme velmi vážně, a proto skupina BNP Paribas přijala přísné zásady ve své Chartě ochrany osobních údajů, která je k dispozici na adrese: BNP Paribas - Personal Data Privacy Charter (group.bnpparibas).  

Společnost Arval („my“) jako správce údajů odpovídá za shromažďování a zpracování vašich osobních údajů v souvislosti se svou činností.

Naší činností je poskytování široké nabídky leasingu vozidel a řešení mobility našim zákazníkům (fyzickým osobám, podnikatelům, malým a středním podnikům a velkým společnostem).

Jako člen integrované bankovní a pojišťovací skupiny ve spolupráci s různými subjekty skupiny BNP Paribas poskytujeme našim zákazníkům kompletní škálu bankovních, pojišťovacích a leasingových produktů a služeb.

Účelem tohoto oznámení o ochraně osobních údajů je vysvětlit, jak zpracováváme vaše osobní údaje a jak je můžete kontrolovat a spravovat.

  1. VZTAHUJE SE NA VÁS TOTO OZNÁMENÍ?

Toto oznámení o ochraně osobních údajů se na vás vztahuje, pokud jste („vy“):

  • jste jedním z našich zákazníků nebo jste s námi v smluvním vztahu;
  • člen naší zákaznické rodiny. Naši zákazníci s námi mohou příležitostně sdílet informace o své rodině, pokud je to nezbytné k tomu, abychom jim mohli poskytnout produkt nebo službu nebo abychom je lépe poznali;
  • osoba, která má zájem o naše produkty nebo služby, když nám poskytnete své osobní údaje (v agentuře, na našich webových stránkách a v aplikacích, během akcí nebo sponzorských akcí), abychom vás mohli kontaktovat.
  • zaměstnanec našich firemních zákazníků.

Pokud nám poskytujete osobní údaje týkající se jiných osob, ujistěte se, že je informujete o zveřejnění jejich osobních údajů a vyzvěte je, aby si přečetli toto oznámení o ochraně osobních údajů. Zajistíme, aby se tak stalo vždy, když to bude možné (např. pokud máme kontaktní údaje dané osoby).

Pokud jste dodavatelem nebo partnerem společnosti Arval se sídlem v Evropském hospodářském prostoru / Velké Británii / Švýcarsku, navštivte prosím Oznámení o ochraně osobních údajů.

  1. JAK MŮŽETE KONTROLOVAT ZPRACOVÁNÍ VAŠICH OSOBNÍCH ÚDAJŮ?

Máte práva, která vám umožňují vykonávat skutečnou kontrolu nad vašimi osobními údaji a způsobem, jakým je zpracováváme.

Pokud chcete uplatnit níže uvedená práva, zašlete žádost poštou na adresu ARVAL CZ s.r.o., Praha 4, Milevská 2095/5, PSČ: 140 00, nebo na našich webových stránkách: FORMULÁŘ PRO UPLATNĚNÍ PRÁV SUBJEKTU ÚDAJŮ | ARVAL CZ

Máte-li jakékoli dotazy týkající se používání vašich osobních údajů v souladu s tímto oznámením o ochraně osobních údajů, kontaktujte našeho pověřence pro ochranu osobních údajů na následující adrese privacy@arval.cz.

    1. Můžete požádat o přístup ke svým osobním údajům.

Pokud si přejete mít přístup ke svým osobním údajům, poskytneme vám kopii požadovaných osobních údajů a informace týkající se jejich zpracování.

Vaše právo na přístup může být omezeno v případech stanovených zákony a předpisy. Jedná se například o předpisy týkající se boje proti praní peněz a financování terorismu (dostupné na: https://www.consilium.europa.eu/cs/press/press-releases/2024/05/30/anti-money-laundering-council-adopts-package-of-rules/), které nám zakazují poskytnout vám přímý přístup k vašim osobním údajům zpracovávaným pro tento účel. V takovém případě musíte své právo na přístup uplatnit u Úřadu pro ochranu osobních údajů, Pplk. Sochora 727/27, 170 00 Praha 7 - Holešovice, který si od nás tyto údaje vyžádá.

    1. Můžete požádat o opravu svých osobních údajů

Pokud se domníváte, že vaše osobní údaje jsou nepřesné nebo neúplné, můžete požádat o jejich odpovídající úpravu nebo doplnění. V některých případech může být vyžadována podpůrná dokumentace.

    1. Můžete požádat o výmaz svých osobních údajů

Pokud si to přejete, můžete požádat o výmaz svých osobních údajů v rozsahu povoleném zákonem.

    1. Můžete vznést námitku proti zpracování svých osobních údajů na základě oprávněných zájmů

Pokud nesouhlasíte se zpracováním založeným na oprávněném zájmu, můžete proti němu vznést námitku z důvodů týkajících se vaší konkrétní situace, a to tak, že nás přesně informujete o daném zpracování a důvodech námitky. Zpracování vašich osobních údajů ukončíme, pokud k tomu neexistují závažné oprávněné důvody nebo pokud to není nezbytné pro určení, výkon nebo obhajobu právních nároků.

    1. Můžete vznést námitku proti zpracování vašich osobních údajů pro účely obchodního průzkumu.

Máte právo kdykoli vznést námitku proti zpracování svých osobních údajů pro účely obchodního průzkumu, včetně profilování, pokud je to spojeno s takovým průzkumem.

    1. Můžete pozastavit používání svých osobních údajů

Pokud zpochybníte správnost osobních údajů, které používáme, nebo vznesete námitku proti zpracování vašich osobních údajů, ověříme nebo přezkoumáme vaši žádost. Můžete požádat, abychom pozastavili používání vašich osobních údajů, zatímco vaši žádost přezkoumáváme.

    1. Máte práva proti automatizovanému rozhodování

Zásadně máte právo nebýt předmětem rozhodnutí založeného výhradně na automatizovaném zpracování na základě profilování nebo jinak, které má právní účinek nebo vás významně ovlivňuje. Takové rozhodnutí však můžeme automatizovat, pokud je to nezbytné pro uzavření nebo plnění smlouvy s námi, je to povoleno předpisy nebo jste k tomu udělili souhlas.

V každém případě máte právo rozhodnutí napadnout, vyjádřit své názory a požádat o zásah kompetentní osoby, která rozhodnutí přezkoumá.

    1. Svůj souhlas můžete odvolat

Pokud jste udělili souhlas se zpracováním svých osobních údajů, můžete tento souhlas kdykoli odvolat.

    1. Můžete požádat o přenositelnost části svých osobních údajů

Můžete požádat o kopii osobních údajů, které jste nám poskytli, ve strukturovaném, běžně používaném a strojově čitelném formátu. Pokud je to technicky proveditelné, můžete požádat, abychom tuto kopii předali třetí straně.

    1.  Jak podat stížnost u Úřadu pro ochranu osobních údajů

Kromě výše uvedených práv můžete podat stížnost u příslušného dozorového úřadu, kterým je obvykle úřad ve vašem místě bydliště, Úřad pro ochranu osobních údajů, Pplk. Sochora 727/27, 170 00 Praha 7 – Holešovice.

  1.  PROČ A NA JAKÉM PRÁVNÍM ZÁKLADĚ POUŽÍVÁME VAŠE OSOBNÍ ÚDAJE?

V této části vysvětlujeme, proč zpracováváme vaše osobní údaje a na jakém právním základě tak činíme. Účelem této části je vysvětlit, proč zpracováváme vaše osobní údaje a na jakém právním základě tak činíme.

    1. Vaše osobní údaje jsou zpracovávány za účelem splnění našich různých regulačních povinností

Vaše osobní údaje jsou zpracovávány v případě, že je to nezbytné k tomu, abychom mohli dodržovat předpisy, kterým podléháme, včetně bankovních a finančních předpisů.

      1. Vaše osobní údaje používáme k:
  • řízení a hlášení rizik (finančních, úvěrových, právních, compliance nebo reputačních rizik atd.), kterým by mohla skupina BNP Paribas čelit v souvislosti se svou činností;
  • pomoc v boji proti daňovým podvodům a plnění povinností v oblasti daňové kontroly a oznamování;
  • zaznamenávání transakcí pro účetní účely;
  • předcházení, odhalování a hlášení rizik souvisejících se společenskou odpovědností podniků a udržitelným rozvojem;
  • odhalování a prevenci úplatkářství;
  • dodržovat ustanovení platná pro poskytovatele důvěryhodných služeb vydávající certifikáty elektronického podpisu;
  • vyměňovat si a hlásit různé operace, transakce nebo příkazy nebo odpovídat na oficiální žádosti řádně oprávněných místních nebo zahraničních finančních, daňových, správních, trestních nebo soudních orgánů, rozhodců nebo mediátorů, orgánů činných v trestním řízení, státních orgánů nebo veřejných subjektů.

      1. Vaše osobní údaje zpracováváme také za účelem boje proti praní peněz a financování terorismu.

Jako součást bankovní skupiny musíme mít v každé z našich centrálně řízených entit robustní systém proti praní peněz a financování terorismu (AML/TF) a systém pro uplatňování místních, evropských a mezinárodních sankcí.

V této souvislosti jsme společnými správci s BNP Paribas SA, mateřskou společností skupiny BNP Paribas (termín „my“ v této části zahrnuje také BNP Paribas SA).

Zpracovatelské činnosti prováděné za účelem splnění těchto zákonných povinností jsou podrobně popsány v příloze 1.

    1.  Vaše osobní údaje jsou zpracovávány za účelem plnění smlouvy, jejíž smluvní stranou jste, nebo za účelem provedení předběžných opatření přijatých na vaši žádost.

Vaše osobní údaje jsou zpracovávány, pokud je to nezbytné pro uzavření nebo plnění smlouvy za účelem:

  • určit vaše kreditní riziko a vaši schopnost splácet;
  • vyhodnotit (např. na základě vašeho skóre úvěrového rizika), zda vám můžeme nabídnout produkt nebo službu a za jakých podmínek (např. cena);
  • poskytnout vám produkty a služby, které jste si objednali na základě příslušné smlouvy;
  • poskytnout vám produkty, služby, specifickou instalaci (např. dobíjecí stanici pro elektromobily) nebo řešení mobility;
  • uzavřít s vámi smlouvu. Osobní údaje můžeme zpracovávat za účelem registrace jako nového klienta, uzavření smlouvy a jejího plnění;
  • zpracovávat fakturaci, vystavování faktur a vymáhání pohledávek;
  • poskytovat vám služby související s přípravou, dodávkou nebo používáním a správou vozidel:
  • konfigurovat a nacenit vaše vozidlo;
  • dodat vaše vozidlo na místo podle vašeho výběru, případně s vybavením souvisejícím s nabíjecími zařízeními pro elektrická vozidla ve spolupráci s vybranými poskytovateli;
  • pro účely pojištění; 
  • v rámci kampaní OEM na stažení vozidel z trhu v případě závady;
  • poskytování zpráv;
  • správa silniční daně;
  • správa nehod a pojistných událostí;
  • poskytování poradenských služeb;
  • správa údržby, poruch, technických prohlídek vozidel, žádostí o opravu v souvislosti s vozidly;
  • správa smluv, které vám poskytují dobíjecí infrastrukturu pro elektrická vozidla, jako například:
    • určení vaší způsobilosti pro naše nabídky;
    • domluvení termínů instalace a demontáže dobíjecí infrastruktury;
    • poskytování asistenční služby v případě poruchy.
  • poskytování silniční asistence;
  • v případě potřeby poskytnutí náhradního vozidla:
  • poskytnout vám palivovou kartu (k úhradě paliva), karty mobility (k dobíjení vašeho elektrického vozidla);
  • poskytnout vám další řešení mobility, na která jste se přihlásili v rámci příslušné smlouvy;
  • zvýšit vaše povědomí o dopadu vašeho řízení na životní prostředí nebo pokud chcete zlepšit svou bezpečnost na silnici (školení řidičů);
  • správa pokut za dopravní přestupky a přestupky související s používáním vozidla v rámci služby „Správa pokut“ v rozsahu povoleném zákonem;
  • poskytovat vám přístup k našim digitálním platformám. Osobní údaje můžeme zpracovávat, když používáte naše digitální platformy pro různé účely (například pro správu vašich osobních údajů nebo údajů souvisejících s vozidly nebo pro získání přístupu k informacím o cestování);
  • poskytování přístupu do prostor a k majetku společnosti Arval. Osobní údaje můžeme zpracovávat, když nás navštívíte v našich prostorách, abychom mohli zajistit odpovídající přístup a bezpečnostní kontrolu;
  • komunikovat s vámi. Osobní údaje můžeme zpracovávat, když nás chcete kontaktovat, když od nás požadujete informace o naší společnosti nebo našich službách nebo když je třeba aktualizovat smlouvu;
  • správa stávajících dluhů (identifikace zákazníků s neuhrazenými dluhy);
  • reagovat na vaše požadavky a pomáhat vám;
  • spravovat ukončení smlouvy.

    1.  Vaše osobní údaje jsou zpracovávány za účelem naplnění našeho oprávněného zájmu nebo oprávněného zájmu třetí strany.

Pokud zakládáme zpracování údajů na oprávněném zájmu, vyvažujeme tento zájem s vašimi zájmy nebo základními právy a svobodami, abychom zajistili spravedlivou rovnováhu mezi nimi. Pokud chcete získat více informací o oprávněném zájmu, který je důvodem pro zpracování údajů, kontaktujte nás na adrese privacy@arval.cz.

      1. V rámci naší činnosti jako poskytovatele služeb mobility používáme vaše osobní údaje k:

        1. Pokud jste soukromý zákazník nebo potenciální zákazník leasingu:
  • řízení rizik, kterým jsme vystaveni:
    • uchováváme doklady o operacích nebo transakcích, včetně elektronických důkazů;
    • monitorování vašich transakcí za účelem řízení, prevence a odhalování podvodů;
    • provádíme vymáhání pohledávek;
    • vyřizujeme právní nároky a obhajoby v případě soudních sporů;
    • vyvíjíme individuální statistické modely, které nám pomáhají definovat vaši bonitu;

  • provádíme finanční operace, jako je prodej dluhových portfolií, sekuritizace, financování nebo refinancování skupiny BNP Paribas.

        1. Pro všechny kategorie subjektů údajů:

  • zvyšujeme kybernetickou bezpečnost, spravujeme naše platformy a webové stránky a zajišťujeme kontinuitu podnikání;
  • implementujeme řešení v oblasti informačních technologií;
  • udržujeme informační systémy v provozuschopném stavu;
  • používat kamerový dohled k prevenci úrazů a škod na osobách a majetku;
  • zlepšení automatizace a efektivity našich provozních procesů a zákaznických služeb (např. automatické vyplňování stížností, sledování vašich požadavků a zlepšování vaší spokojenosti na základě osobních údajů shromážděných během našich interakcí s vámi, jako jsou telefonní nahrávky, e-maily nebo chaty);
  • prodej ojetých vozidel;
  • provádět statistické studie a vyvíjet prediktivní a deskriptivní modely pro:

    • komerční účely: identifikovat produkty a služby, které nejlépe vyhovují vašim potřebám, vytvářet nové nabídky nebo identifikovat nové trendy mezi našimi zákazníky, rozvíjet naši obchodní politiku s ohledem na preference našich zákazníků
    • bezpečnostní účely: prevence potenciálních incidentů a zlepšení řízení bezpečnosti;
    • účely dodržování předpisů (např. boj proti praní špinavých peněz a financování terorismu) a řízení rizik;
    • účely boje proti podvodům;

  • organizování soutěží, loterií, propagačních akcí, provádění průzkumů veřejného mínění a spokojenosti zákazníků.

        1. Pokud jste zaměstnancem našeho firemního zákazníka:
  • poskytování služeb souvisejících s přípravou, dodávkou nebo používáním a správou vozidel, včetně:
    • konfigurace a cenové nabídky vašeho vozidla;
    • dodání vašeho vozidla na místo podle vašeho výběru, případně s vybavením souvisejícím s nabíjecími zařízeními pro elektrická vozidla ve spolupráci s vybranými poskytovateli;
    • pomoc při kampani OEM na stažení vozidel z trhu v případě závady;
    • zajištění opravy, údržby a výměny pneumatik vozidla;
    • správy nehod a pojištění;
    • poskytování silniční asistence;

  • poskytnout vám palivovou kartu (k úhradě paliva), karty mobility (k poskytnutí řešení pro více druhů mobility);

  • správa smluv o poskytování infrastruktury pro dobíjení elektrických vozidel, a zejména:
    • určení vaší způsobilosti pro naše nabídky;
    • domluvení termínů instalace a demontáže dobíjecí infrastruktury;
    • poskytování asistenční služby v případě poruchy.

  • zvýšit vaše povědomí o dopadu vašeho řízení na životní prostředí nebo pokud chcete zlepšit svou bezpečnost na silnici;

  • poskytovat školení řidičů (např. za účelem zvýšení vašich znalostí o dopadech vašeho řízení na životní prostředí nebo pokud chcete zlepšit svou bezpečnost na silnici);

  • spravovat pokuty za dopravní přestupky a přestupky související s používáním vozidla v rámci služby „Správa pokut“ v rozsahu povoleném zákonem;

  • spravovat účty našich zákazníků, spravovat smluvní vztahy s našimi zákazníky, jejichž jste zaměstnancem, nebo vás informovat o vývoji našich produktů, v oblasti mobility, služeb a řešení ;

  • poskytovat našim zákazníkům služby správy vozového parku v souvislosti s návyky vozidel (najeté kilometry, spotřeba paliva nebo alternativní energie atd.);

  • vytvářet zprávy pro zákazníky (např. za účelem poskytování služeb správy vozového parku v souvislosti s používáním vozidel);

  • poskytování přístupu k našim digitálním platformám. Osobní údaje můžeme zpracovávat, když používáte naše digitální platformy k několika účelům (například ke správě vašich osobních údajů nebo údajů souvisejících s vozidly nebo k získání přístupu k informacím o cestování);

  • řešit spory, pomáhat vám a odpovídat na vaše požadavky a stížnosti;

  • poskytovat přístup do prostor a k majetku společnosti Arval. Osobní údaje můžeme zpracovávat, když nás navštívíte v našich prostorách, abychom mohli zajistit odpovídající přístup a bezpečnostní kontrolu;

  • komunikovat s vámi. Osobní údaje můžeme zpracovávat, když nás chcete kontaktovat, když od nás požadujete informace o naší společnosti nebo našich službách nebo když je třeba aktualizovat smlouvu;

  • poskytovat zprávy našim zákazníkům;

  • správa silniční daně;

  • poskytovat poradenské služby našim zákazníkům;

  • zpracovávat fakturaci a vystavování faktur;

  • spravovat ukončení smlouvy.

      1. Vaše osobní údaje používáme k zasílání obchodních nabídek elektronickými prostředky, poštou a telefonicky.

Jako součást skupiny BNP Paribas vám chceme nabídnout přístup k celé škále produktů a služeb, které nejlépe vyhovují vašim potřebám.

Jakmile se stanete zákazníkem a pokud nevznesete námitku, můžeme vám zasílat elektronické nabídky našich produktů a služeb a produktů a služeb skupiny, pokud jsou podobné těm, které již využíváte.

Zajistíme, aby se tyto obchodní nabídky týkaly produktů nebo služeb, které jsou relevantní pro vaše potřeby a doplňují ty, které již máte, aby byly vyváženy naše respektive zájmy.

Pokud nemáte námitky, můžeme vám také telefonicky a poštou zasílat nabídky týkající se našich produktů a služeb, jakož i produktů a služeb skupiny a našich důvěryhodných partnerů.

      1. Analyzujeme vaše osobní údaje, abychom provedli standardní profilování za účelem personalizace našich produktů a nabídek

Abychom mohli zlepšit vaše zkušenosti a spokojenost, potřebujeme určit, do které skupiny zákazníků patříte. Za tímto účelem vytváříme standardní profil z relevantních údajů, které vybíráme z následujících informací:

- informace, které jste nám přímo sdělili během naší komunikace s vámi nebo při přihlášení k odběru produktu či služby;

- vyplývající z vašeho používání našich produktů nebo služeb;

- z vašeho používání našich různých kanálů: webových stránek a aplikací (např. pokud jste digitálně zdatní, pokud dáváte přednost zákaznické cestě k předplatnému produktu nebo služby s větší autonomií (selfcare));

Pokud nevznesete námitku, provedeme toto přizpůsobení na základě standardního profilování. S vaším souhlasem můžeme jít ještě dále, abychom lépe vyhověli vašim potřebám, a to provedením přizpůsobení na míru, jak je popsáno níže.

    1. Vaše osobní údaje jsou zpracovávány, pokud jste k tomu udělili souhlas

U některých způsobů zpracování osobních údajů vám poskytneme konkrétní informace a požádáme vás o souhlas. Svůj souhlas můžete samozřejmě kdykoli odvolat.

Zejména žádáme o váš souhlas s:

  • přizpůsobení našich nabídek a produktů nebo služeb na míru na základě sofistikovanějšího profilování, abychom mohli předvídat vaše potřeby a chování;

  • jakékoli elektronické nabídky produktů a služeb, které se nepodobají těm, které jste si předplatili, nebo produktů a služeb od našich důvěryhodných partnerů;

  • použití vašich navigačních údajů (cookies) pro komerční účely nebo pro lepší poznání vašeho profilu.

V případě potřeby můžete být požádáni o další souhlas se zpracováním vašich osobních údajů.

  1. JAKÉ TYPY OSOBNÍCH ÚDAJŮ SHROMAŽĎUJEME?

Shromažďujeme a používáme vaše osobní údaje, tj. veškeré informace, které vás identifikují nebo umožňují vaši identifikaci.

V závislosti mimo jiné na typech produktů nebo služeb, které vám poskytujeme, a na interakcích, které s vámi máme, shromažďujeme různé typy osobních údajů o vás:

Pokud jste soukromý zákazník nebo potenciální zákazník leasingu, shromažďujeme:

  • Identifikační údaje: např. celé jméno, pohlaví, místo a datum narození, státní příslušnost, číslo občanského průkazu, číslo pasu, číslo řidičského průkazu, registrační číslo vozidla, fotografie, podpis);
  • Kontaktní údaje: (soukromá nebo pracovní) poštovní adresa, e-mailová adresa, telefonní číslo;
  • Informace týkající se vaší finanční a rodinné situace: např ., rodinný stav, majetkové poměry, počet a věk dětí, studium nebo zaměstnání dětí, složení domácnosti, nemovitosti, které vlastníte: byt nebo dům;
  • Informace týkající se vaší smlouvy o pronájmu vozidla: např. číslo smlouvy, značka a model vozidla, číslo palivové karty, číslo energetické karty, údaje o mýtném (např. čas a místo);
  • Informace týkající se spotřeby energie nebo paliva vozidla pronajatého od společnosti Arval: např. spotřeba, náklady, čas a místo tankování/transakcí provedených kartami, podrobnosti o celkových nákladech k odůvodnění celkových nákladů;
  • Informace týkající se vašeho domova (týkající se nabíjecí infrastruktury): typ domu, údaje o vaší elektrické instalaci, fotografie vaší elektrické instalace;
  • Ekonomické, finanční a daňové informace: např. daňové identifikační číslo, daňový status, země bydliště, plat a jiné příjmy, hodnota vašeho majetku;
  • Informace o vzdělání a zaměstnání: např. úroveň vzdělání, zaměstnání, jméno zaměstnavatele a odměna;
  • Bankovní a finanční informace týkající se produktů a služeb, které využíváte: např. údaje o bankovním účtu, produkty a služby, které vlastníte a využíváte (úvěry, pojištění, spoření a investice, leasing, pojištění domácnosti), číslo kreditní karty, převody peněz, majetek, profil deklarovaného investora, úvěrová historie, platební incidenty;
  • Údaje o transakcích: transakce včetně údajů o příjemci, jako jsou jména, adresy a kontaktní údaje, jakož i podrobnosti o bankovních transakcích, částka, datum, čas a typ transakce (kreditní karta, převod, šek, inkaso);
  • Údaje týkající se vašich zvyků a preferencí v souvislosti s používáním našich produktů a služeb;
  • Údaje shromážděné z našich interakcí s vámi: např. vaše komentáře, návrhy, potřeby shromážděné během našich osobních setkání v našich agenturách (zprávy) a online během telefonické komunikace (konverzace), diskuse prostřednictvím e-mailu, chatu, chatbota, výměny na našich stránkách sociálních médií a vaše poslední stížnosti. Vaše připojovací a sledovací údaje, jako jsou soubory cookie a sledovací soubory pro nepropagační nebo analytické účely na našich webových stránkách, online službách, aplikacích, stránkách sociálních médií;
  • Údaje shromážděné z kamerového systému (včetně CCTV) a geolokace;
  • Údaje o vašich zařízeních (mobilní telefon, počítač, tablet atd.): IP adresa, technické specifikace a jedinečné identifikační údaje;
  • Personalizované přihlašovací údaje nebo bezpečnostní funkce používané k připojení k webovým stránkám a aplikacím Arval.

Pokud jste zaměstnancem našeho firemního zákazníka/potenciálního zákazníka, shromažďujeme:

  • Identifikační údaje: např. celé jméno, pohlaví, místo a datum narození, státní příslušnost, číslo občanského průkazu, číslo pasu, číslo řidičského průkazu, registrační číslo vozidla, fotografie, podpis);
  • Kontaktní údaje: (soukromá nebo pracovní) poštovní adresa, e-mailová adresa, telefonní číslo;
  • Informace související s vaší smlouvou o pronájmu vozidla: např. číslo smlouvy, značka a model vozidla, číslo palivové karty, číslo energetické karty, údaje o mýtném (např. čas a místo);
  • Údaje týkající se spotřeby energie nebo paliva vozidla pronajatého od společnosti Arval: např. spotřeba, náklady, čas a místo tankování/transakcí provedených kartami, podrobnosti o celkových nákladech k odůvodnění celkových nákladů;
  • Informace týkající se vašeho domova (týkající se nabíjecí infrastruktury): typ domu, údaje o vaší elektrické instalaci, fotografie vaší elektrické instalace;
  • Údaje týkající se vašich zvyků a preferencí v souvislosti s používáním našich produktů a služeb;
  • Údaje shromážděné z našich interakcí s vámi: např. vaše komentáře, návrhy, potřeby shromážděné během našich osobních setkání v našich agenturách (zprávy) a online během telefonických hovorů (konverzace), diskuse prostřednictvím e-mailu, chatu, chatbota, výměny na našich stránkách sociálních médií a vaše poslední stížnosti. Vaše připojovací a sledovací údaje, jako jsou soubory cookie a sledovací soubory pro nepropagační nebo analytické účely na našich webových stránkách, online službách, aplikacích, stránkách sociálních médií;
  • Údaje shromážděné z geolokace a fotografické záznamy související se škodovými událostmi;
  • Údaje o vašich zařízeních (mobilní telefon, počítač, tablet atd.): IP adresa, technické specifikace a jedinečné identifikační údaje;
  • Personalizované přihlašovací údaje nebo bezpečnostní funkce používané k připojení k webovým stránkám a aplikacím společnosti Arval.

Ať už jste soukromým zákazníkem leasingové služby nebo zaměstnancem našeho firemního zákazníka, můžeme shromažďovat citlivé údaje, jako jsou údaje o zdravotním stavu, jako jsou zdravotní údaje související s pojistnými událostmi, údaje týkající se trestných činů, a to v souladu s přísnými podmínkami stanovenými v předpisech o ochraně osobních údajů.

  1. OD KOHO SHROMAŽĎUJEME OSOBNÍ ÚDAJE?

Osobní údaje shromažďujeme přímo od vás, ale můžeme je shromažďovat i z jiných zdrojů.

Někdy shromažďujeme údaje z veřejných zdrojů:

  • publikace/databáze zpřístupněné úředními orgány nebo třetími stranami (např. Úřední věstník Francouzské republiky, obchodní rejstřík, databáze spravované dozorovými orgány finančního sektoru);
  • webové stránky/stránky sociálních médií právnických osob nebo obchodních klientů obsahující informace, které jste zveřejnili (např. vaše vlastní webové stránky nebo stránka na sociálních médiích);
  • veřejné informace, jako jsou informace zveřejněné v tisku.

Osobní údaje shromažďujeme také od třetích stran:

  • od jiných subjektů skupiny BNP Paribas;
  • od našich zákazníků (společností nebo jednotlivců);
  • od našich obchodních partnerů (včetně výrobců automobilů, prodejců automobilů, OEM, prodejců, distribučních skupin v automobilovém průmyslu, energetických společností/provozovatelů);
  • od poskytovatelů služeb iniciování plateb a agregátorů účtů (poskytovatelů služeb v oblasti informací o účtech);
  • od třetích stran, jako jsou úvěrové referenční agentury a agentury pro prevenci podvodů;
  • od zprostředkovatelů dat, kteří jsou odpovědní za to, že shromažďují relevantní informace zákonným způsobem.

  1. S KÝM SDÍLÍME VAŠE OSOBNÍ ÚDAJE A PROČ?

    1. Se subjekty skupiny BNP Paribas

Jako člen skupiny BNP Paribas úzce spolupracujeme s ostatními společnostmi skupiny po celém světě.

Vaše osobní údaje mohou být proto v případě potřeby sdíleny mezi subjekty skupiny BNP Paribas, na:

  • splnění našich různých zákonných a regulačních povinností popsaných výše;
  • plnění našich oprávněných zájmu, kterými jsou:
  •  řízení, prevence a odhalování podvodů;
    • provádění statistických studií a vývoj prediktivních a deskriptivních modelů pro účely podnikání, bezpečnosti, dodržování předpisů, řízení rizik a boje proti podvodům;
    • zvyšování spolehlivosti určitých údajů o vás, které jsou v držení jiných subjektů Skupiny;
    • nabídnout vám přístup ke všem produktům a službám skupiny, které nejlépe odpovídají vašim potřebám a přáním;
    • přizpůsobit obsah a ceny produktů a služeb;

Naše financování a refinancování také představují oprávněný zájem, což znamená, že vaše osobní údaje mohou být sdíleny se subjekty skupiny BNP Paribas, které poskytují naše refinancování. 

V případě klientů pojištěných u Greenval Insurance DAC („Greenval“) mohou být vaše údaje sdíleny se společností Greenval, která působí jako správce, za účelem správy pojistných událostí, pojistných smluv a pojistného společností Greenval. Více informací o tom, jak společnost Greenval zpracovává vaše osobní údaje, naleznete v oznámení o ochraně osobních údajů společnosti Greenval zde

V případě klientů pojištěných u České podnikatelské pojišťovny, a.s., („ČPP“) mohou být vaše údaje sdíleny se společností ČPP, která působí jako správce, za účelem správy pojistných událostí, pojistných smluv a pojistného společností ČPP. Více informací o tom, jak společnost ČPP zpracovává vaše osobní údaje, naleznete v oznámení o ochraně osobních údajů společnosti ČPP zde.

Vaše osobní údaje mohou být také sdíleny mezi společnostmi skupiny Arval za účelem provádění statistických studií a vývoje prediktivních a deskriptivních modelů pro účely podnikání, bezpečnosti, dodržování předpisů, řízení rizik a boje proti podvodům.

V této souvislosti můžeme my a jiné společnosti skupiny Arval Group působit jako společní správci pomocí společného nástroje, prostřednictvím kterého dochází ke sdílenému přístupu k osobním údajům zákazníků a řidičů a k jejich vzájemnému využívání.

Žádosti subjektů údajů týkající se práv subjektů údajů mohou být podány kterémukoli ze společných správců. Společní správci se navzájem informují o těchto žádostech a podporují se při jejich řešení.

Zpracování je založeno na oprávněném zájmu společných správců zlepšovat své produkty a služby prováděním takových statistických studií.

    1. S příjemci mimo skupinu BNP Paribas a zpracovateli

Za účelem splnění některých účelů popsaných v tomto oznámení o ochraně osobních údajů můžeme v případě potřeby sdílet vaše osobní údaje s:

  • zpracovateli, kteří poskytují služby naším jménem (např. IT služby, logistika, tiskové služby, telekomunikace, vymáhání pohledávek, poradenství, distribuce a marketing).
  • bankovními a obchodními partnery, nezávislými agenty, zprostředkovateli nebo makléři, finančními institucemi, protistranami, registry obchodních údajů, s nimiž máme vztah, pokud je takový přenos nezbytný k tomu, abychom vám mohli poskytovat služby a produkty nebo plnit naše smluvní závazky nebo provádět transakce (např. banky, korespondenční banky, depozitáři, správci, emitenti cenných papírů, platební agenti, burzovní platformy, pojišťovny, provozovatelé platebních systémů, vydavatelé nebo zprostředkovatelé platebních karet, vzájemné záruční společnosti nebo finanční záruční instituce);
  • místní nebo zahraniční finanční, daňové, správní, trestní nebo soudní orgány, rozhodci nebo mediátoři, veřejné orgány nebo instituce (např. Banque de France, Caisse des dépôts et des Consignations), kterým jsme my nebo kterýkoli člen skupiny BNP Paribas povinni poskytnout informace v souladu s:
    • jejich žádosti;
    • naší obhajoby, žaloby nebo řízení;
    • dodržování nařízení nebo doporučení vydaného příslušným orgánem, které se vztahuje na nás nebo na jakéhokoli člena skupiny BNP Paribas;
  • poskytovatelům platebních služeb třetích stran (informace o vašich bankovních účtech) za účelem poskytování služby iniciování platby nebo informace o účtu, pokud jste souhlasili s předáním svých osobních údajů této třetí straně;
  • určité regulované profese, jako jsou právníci, notáři nebo auditoři, pokud je to nutné za specifických okolností (soudní spory, audity atd.), jakož i našim pojistitelům nebo skutečným či potenciálním kupcům společností nebo podniků skupiny BNP Paribas.

  1. MEZINÁRODNÍ PŘENOSY OSOBNÍCH ÚDAJŮ

V případě mezinárodních přenosů z Evropského hospodářského prostoru (EHP) do země mimo EHP může dojít k přenosu vašich osobních údajů. Pokud Evropská komise uznala, že země mimo EHP poskytuje odpovídající úroveň ochrany údajů, mohou být vaše osobní údaje na tomto základě přeneseny (dostupné na: https://eidas.ec.europa.eu/efda/trust-services/browse/eidas/tls).

V případě předávání do zemí mimo EHP, kde Evropská komise neuznala úroveň ochrany za přiměřenou, se buď opřeme o výjimku platnou pro konkrétní situaci (např. pokud je předání nezbytné pro plnění naší smlouvy s vámi, jako je například provedení mezinárodní platby), nebo zavedeme jedno z následujících ochranných opatření, abychom zajistili ochranu vašich osobních údajů:

  • Standardní smluvní doložky schválené Evropskou komisí;
  • Závazná podniková pravidla.

Chcete-li získat kopii těchto ochranných opatření nebo podrobnosti o tom, kde jsou k dispozici, můžete zaslat žádost na adresu privacy@arval.cz.

  1. JAK DLOUHO UCHOVÁVÁME VAŠE OSOBNÍ ÚDAJE?

Vaše osobní údaje uchováváme po dobu nezbytnou k dodržení platných zákonů a předpisů nebo po jinou dobu s ohledem na naše provozní požadavky, jako je řádná správa účtů, usnadnění řízení vztahů se zákazníky a reagování na právní nároky nebo regulační požadavky.

Například:

  • Řízení a hlášení rizik, sledování operací a transakcí za účelem identifikace odchylek, prevence a odhalování podvodů a plnění povinností v oblasti daňové kontroly a oznamování – 10 let po skončení interních kontrol
  • KYC (Know Your Customer) – provádění analýzy KYC a kontroly klientů (jak společností, tak fyzických uživatelů) před podpisem smlouvy a jejich klasifikace podle rizika – 5 let po skončení smluvního vztahu se zákazníkem
  • Zpracování úvěrového rizika za účelem vytvoření a sledování úvěrového rizika pro každého zákazníka, řízení analýzy úvěrového rizika a rozhodování o postupu při vymáhání úvěrů – 5 let po skončení smluvního vztahu se zákazníkem
  • Fakturace / účtování – zaznamenávání transakcí pro účetní účely a plnění zákonných povinností týkajících se finanční bezpečnosti – 10 let od data vystavení faktury
  • Pojistné události – Pro účely řízení dopravních nehod a pojištění – 10 let po skončení smluvního vztahu se zákazníkem
  • Pokuty – Správa pokut za dopravní přestupky a přestupky související s používáním vozidla v rámci služby „Správa pokut“ v rozsahu povoleném zákonem – 3 roky od data události
  • Zlepšení efektivity našich procesů a služeb v případě stížnosti – 5 let po skončení smluvního vztahu s naším zákazníkem
  • Shromažďování všech B2C/B2B2C potenciálních zákazníků a předkládání nabídek – 3 roky od data posledního kontaktu
  • Poskytování produktů a služeb zákazníkům, kteří si předplatili služby související s přípravou, dodávkou nebo používáním vozidel –   5 let po datu události
  • Výzkum a vývoj za účelem provádění statistických studií a vývoje prediktivních modelů – trvání projektu výzkumu a vývoje.

  1. JAK JE CHRÁNĚNO MOJE SOUKROMÍ, KDYŽ MÁM VOZIDLO PŘIPOJENÉ K ARVAL?

Společnost Arval může shromažďovat a používat data, pokud je vaše vozidlo vybaveno telematickou jednotkou, ať už nainstalovanou výrobcem vozidla a/nebo společností Arval. Tato část se týká pouze automobilů, motocyklů a skútrů, tepelných nebo elektrických, s výjimkou jízdních kol a skútrů.

O tom, zda je vaše vozidlo připojeno k Arval, budete informováni prostřednictvím nálepky ve vozidle. Tato nálepka však nemusí být k dispozici, pokud je telematická skříňka nainstalována výrobcem vozidla.

Pokud chcete vědět, zda společnost Arval shromažďuje údaje z vašeho vozidla (prostřednictvím dálkového přenosu dat z telematického zařízení společnosti Arval a/nebo třetí strany a/nebo výrobce), kontaktujte prosím naši službu Driver Experience Service na následující adrese: driverteam@arval.cz

    1. Údaje o připojených vozidlech zpracovávané společností Arval pro její oprávněné zájmy

Pokud je vaše vozidlo připojeným motorovým vozidlem společnosti Arval, bude společnost Arval zpracovávat údaje o připojených vozidlech shromážděných telematickým zařízením za účelem svých oprávněných zájmů, jak je popsáno v tabulce A níže. Účely zpracování a doba uchovávání údajů nepřekročí níže uvedené údaje.

Geolokační údaje jsou telematickým zařízením shromažďovány nepřetržitě za omezeným účelem výpočtu ujetých kilometrů vozidla. Společnost Arval však k geolokačním údajům nemá přístup, s výjimkou konkrétních účelů uvedených v tabulce níže (např. odcizení vozidla).

Poznámka: Pokud je váš zaměstnavatel předplatitelem služby Arval Connect, bude jako váš správce informovat o činnostech zpracování prováděných pro jeho vlastní účely.

ÚDAJE

ÚČELY

DOBU UCHOVÁVÁNÍ

Najeté kilometry na konci každého dne

Optimalizace správy vozidel před, po a mezi leasingy

Proaktivní návrh úpravy jednotlivých leasingových smluv (doba trvání a/nebo počet najetých kilometrů)

U vozidel pronajatých firemními zákazníky: příprava obchodních přehledů pro firemní zákazníky a poradenství firemním zákazníkům ohledně využití vozového parku, možností elektrifikace

Doba trvání smlouvy + 1 rok

Údaje o transakcích s palivem, tj. objem paliva, částka transakce, typ paliva, identifikační číslo vozidla

Výpočet spotřeby paliva a emisí CO2

Pro vozidla pronajatá firemními zákazníky: příprava obchodních přehledů pro firemní zákazníky a poradenství firemním zákazníkům ohledně využití vozového parku a možností elektrifikace

Poslední úroveň energie (palivo nebo baterie)

Výpočet spotřeby paliva a emisí CO2

Pro vozidla pronajatá firemními zákazníky: příprava obchodních přehledů pro firemní zákazníky a poradenství firemním zákazníkům ohledně využití vozového parku, možností elektrifikace

Termíny příští údržby (pokud jsou relevantní)

Výstrahy na palubní desce vozidla (pokud jsou k dispozici)

Technická upozornění DTC (diagnostický kód poruchy) (pokud je to relevantní)

U elektrických vozidel: stav baterie

Proaktivní údržba motorového vozidla (upozornění na příští servis a/nebo údržbu motorového vozidla)

Detekce změny údajů o ujetých kilometrech na tachometru

Proaktivní správa servisních prohlídek. Preventivní údržba.

V případě odcizení vozidla:

Sběr geolokačních poloh po vyplnění formálního a oficiálního prohlášení

V případě nedobytné pohledávky nebo zpronevěry: Shromažďování geolokačních pozic po vyplnění formálního a oficiálního formuláře pro hlášení škody

Optimalizace správy reklamací

Zvýšení míry návratnosti odcizených vozidel

Zvýšení míry navrácení vozidel

Geolokační údaje shromažďuje a uchovává společnost Arval až do uzavření reklamace krádeže a  uchovává je po dobu 30 dnů od uzavření reklamace

Geolokační údaje shromážděné a uložené společností Arval až do uzavření pojistné události a  uložené po dobu 30 dnů po uzavření pojistné události

- Údaje o cestě: časové údaje o začátku a konci, počet najetých kilometrů, doba jízdy, typ silnice (městská, silnice, dálnice), hladina paliva a spotřeba, stav baterie u elektrických vozidel, typ prostředí (den, noc, soumrak)

- Události během jízdy (prudké brzdění, zatáčení, náhlá změna jízdního pruhu, rychlost, plýtvání energií při brzdění, prudké zrychlení, volnoběh) a související vypočítané skóre

Tyto údaje jsou pseudonymizovány* do jednoho až dvou měsíců po shromáždění a v každém případě před jakýmkoli použitím společností Arval pro účely uvedené v následujícím sloupci.

Zlepšení znalostí o vozidle

- Lepší pochopení výkonu modelu vozidla a nákladů na údržbu 

- Lepší identifikace potřeb v oblasti řešení mobility  na základě využití

Výzkum a vývoj v souvislosti s:

- Poradenství:

Zlepšit znalosti o vozidlech, aby bylo možné lépe porozumět výkonu jednotlivých modelů vozidel

Energetická transformace, benchmarking, korelace mezi podmínkami používání motorových vozidel a složkami  celkových nákladů na vlastnictví / spotřebou paliva a jiné energie 

- Pojištění: porozumění využití, návrh nové nabídky

- Údržba: řízení provozuschopnosti, vylepšení provozních procesů, preventivní/proaktivní údržba ( ), snížení nákladů na pneumatiky a optimalizace jejich používání, optimalizace nákladů (olej, brzdové destičky atd.), potenciální závady baterií, přičemž se vyhodnocuje počet najetých kilometrů na konci smlouvy, opravy atd.

- Marketing:

Porozumění používání, návrh nové nabídky

Lepší identifikace produktů mobility v závislosti na vzorcích využití a aktivitě

Provádění statistik míry pojistných událostí za účelem:

  • Zjištění korelační úrovně rizika (dopravní nehody) a vzorců využití (pro účely pojištění)

Provádění statistik spotřeby paliva za účelem:

  • Zlepšení kvality služeb poskytovaných nájemci a
  • poskytování rad ohledně  výběru vozidla (vhodné vozidlo pro dané použití podle aktivity vozidla, spotřeby paliva,  kontextu jízdy)

Až 10 let

Spotřeba CO2 vozidel (najeté kilometry, objem doplněného paliva zaznamenaný boxem nebo prostřednictvím transakcí palivovou kartou Arval, objem nádrže nebo kapacita baterie, typ paliva vozidla)

Sledování analýzy dopadu vozového parku na životní prostředí pro účely CSR reportingu

Doba trvání smlouvy + 1 rok

Údaje o nabíjení vozidel PHEV, tj. frekvence nabíjení (detekované nabíjecí události nebo transakce palivovou kartou Arval, kapacita baterie, úroveň nabití baterie, typ paliva vozidla)

Dosažení cílů CSR (snížení emisí CO2), poskytnutí informací zákazníkům k identifikaci příležitostí k elektrifikaci, optimalizace nabíjecí infrastruktury, zlepšení správy vozového parku

Doba trvání smlouvy + 1 rok

* „Pseudonymizace“ znamená zpracování osobních údajů takovým způsobem, že osobní údaje již nelze přiřadit konkrétnímu subjektu údajů bez použití dalších informací, za předpokladu, že tyto další informace jsou uchovávány odděleně a podléhají technickým a organizačním opatřením, která zajišťují, že osobní údaje nebudou přiřazeny identifikované nebo identifikovatelné fyzické osobě.

    1. Údaje o připojených vozidlech sdílené společností Arval s vaším zaměstnavatelem

Pokud jste zaměstnancem našeho firemního zákazníka, může společnost Arval také sdílet data s vaším zaměstnavatelem  z připojených vozidel prostřednictvím platformy My Arval, jak je popsáno v tabulce níže. Společnost Arval sdílí tato data na základě svého oprávněného zájmu, aby dosáhla níže uvedených účelů.

ÚDAJE

ÚČELY

Údaje o ujetých kilometrech s časovými značkami od výrobců OEM, systémů OBD nebo zařízení GPS.


Historické údaje o ujetých kilometrech.

Sledování skutečného počtu najetých kilometrů vozidla

Měsíční statistiky ujetých kilometrů.

Identifikace vozidel, která najedou méně než 300 km za měsíc.

Sledování málo využívaných vozidel

Předpokládané najeté kilometry a termíny údržby.

Indikátory stavu údržby.

Sledování termínů údržby

Denní statistiky využití vozidel.

Najeté kilometry ve srovnání s prahovými hodnotami 200, 300 nebo 400 km za den.

Identifikace příležitostí k elektrifikaci

Aktuální počet najetých kilometrů ve srovnání se smluvními limity.

Sledování příležitostí k obnovení smlouvy

Skutečné nebo odhadované emise CO2.

Posouzení uhlíkové stopy vozového parku

Frekvence nabíjení vozidel PHEV (pokud je to relevantní).

Sledování frekvence nabíjení PHEV

Měsíční spotřeba paliva nebo teoretická spotřeba paliva (WLTP).

Sledování spotřeby paliva

Příloha 1

Zpracování osobních údajů za účelem boje proti praní peněz a financování terorismu

Jsme součástí bankovní skupiny, která musí přijmout a udržovat robustní program proti praní peněz a financování terorismu (AML/CFT) pro všechny své subjekty spravované na centrální úrovni, program proti korupci, jakož i mechanismus zajišťující dodržování mezinárodních sankcí (tj. jakýchkoli hospodářských nebo obchodních sankcí, včetně souvisejících zákonů, předpisů, omezujících opatření, embarg a opatření k zmrazení aktiv, která jsou přijímána, spravována, ukládána nebo vymáhána Francouzskou republikou, Evropskou unií, Úřadem pro kontrolu zahraničních aktiv Ministerstva financí USA a jakýmkoli příslušným orgánem na územích, kde je skupina BNP Paribas usazena).

V této souvislosti jednáme jako společní správci společně s BNP Paribas SA, mateřskou společností skupiny BNP Paribas (termín „my“ použitý v této příloze proto zahrnuje také BNP Paribas SA).

Abychom splnili povinnosti v oblasti AML/CFT a mezinárodní sankce, provádíme níže uvedené operace zpracování údajů v souladu s našimi zákonnými povinnostmi:

  • Program „Poznej svého zákazníka“ (KYC) přiměřeně navržený k identifikaci, ověření a aktualizaci totožnosti našich zákazníků, včetně případných skutečných majitelů a zmocněnců;
  • Zvýšená hloubková kontrola u vysoce rizikových klientů, politicky exponovaných osob nebo „PEP“ (PEP jsou osoby definované předpisy, které jsou vzhledem ke své funkci nebo pozici (politické, jurisdikční nebo administrativní) více vystaveny těmto rizikům) a v situacích zvýšeného rizika;
  • Písemné zásady, postupy a kontroly přiměřeně navržené tak, aby zajistily, že banka nenavazuje ani neudržuje vztahy s fiktivními bankami;
  • Zásada založená na interním posouzení rizik a ekonomické situace, podle níž se obecně nezpracovávají ani jinak neprovádějí, bez ohledu na měnu, činnosti nebo obchody:
    • pro, jménem nebo ve prospěch jakékoli osoby, subjektu nebo organizace, na kterou se vztahují sankce Francouzské republiky, Evropské unie, Spojených států, Organizace spojených národů nebo v některých případech jiné místní sankce na územích, kde skupina působí;
    • přímo nebo nepřímo se týkající sankcionovaných území, včetně Krymu/Sevastopolu, Kuby, Íránu, Severní Koreje nebo Sýrie;
    • zahrnující finanční instituce nebo území, která by mohla být spojena s teroristickými organizacemi nebo jimi ovládána, uznaná jako taková příslušnými orgány ve Francii, Evropské unii, USA nebo OSN.
  • Prověřování databáze zákazníků a filtrování transakcí, které jsou přiměřeně navrženy tak, aby zajistily dodržování platných zákonů
  • Systémy a procesy určené k odhalování a hlášení podezřelých aktivit příslušným regulačním orgánům;

Program dodržování předpisů, který je přiměřeně navržen tak, aby předcházel a odhaloval úplatkářství, korupci a nezákonné ovlivňování v souladu s francouzským zákonem „Sapin II“, americkým zákonem FCPA.

V této souvislosti využíváme:

    • služeb poskytovaných externími dodavateli, kteří vedou aktualizované seznamy PEP, jako je Dow Jones Factiva (poskytovaná společností Dow Jones & Company, Inc.) a služba World-Check (poskytovaná společnostmi REFINITIV, REFINITIV US LLC a London Bank of Exchanges);
    • veřejně dostupné informace v tisku o skutečnostech souvisejících s praním peněz, financováním terorismu nebo korupcí;
    • informací o rizikovém chování nebo situaci (existence hlášení o podezřelé transakci nebo ekvivalentu), které lze identifikovat na úrovni skupiny BNP Paribas.

Tyto kontroly provádíme při navázání vztahu s vámi, ale také po celou dobu trvání našeho vztahu s vámi, a to jak u vás, tak u transakcí, které provádíte. Na konci vztahu a pokud jste byli předmětem upozornění, budou tyto informace uloženy za účelem vaší identifikace a přizpůsobení našich kontrol, pokud navážete nový vztah s subjektem skupiny BNP Paribas nebo v souvislosti s transakcí, jejíž jste stranou. 

Abychom splnili naše zákonné povinnosti, vyměňujeme si informace shromážděné pro účely AML/CFT, boje proti korupci nebo mezinárodních sankcí mezi subjekty skupiny BNP Paribas. Pokud jsou vaše údaje vyměňovány se zeměmi mimo Evropský hospodářský prostor, které neposkytují odpovídající úroveň ochrany, řídí se tyto přenosy standardními smluvními doložkami Evropské komise. Pokud jsou shromažďovány a vyměňovány další údaje za účelem splnění předpisů zemí mimo EU, je toto zpracování nezbytné pro náš oprávněný zájem, kterým je umožnit skupině BNP Paribas a jejím subjektům splnit jejich zákonné povinnosti a vyhnout se místním sankcím.