uživatelské příručky

Podívejte se na často kladené dotazy

Často kladené dotazy

Údržba

Kam se mohu obrátit, když potřebuji údržbu vozu?

Arval má po celé zemi síť servisů specializovaných na opravy, údržbu a asistenci vozidel disponující informačním a technickým vybavením. Dodavatelé najatí Arvalem zaručují dodržení kvality prováděných prací. Rovněž umožňujeme rezervaci služeb online nebo prostřednictvím našeho call centra, abychom pro Váš vůz našli vhodného a renomovaného partnera pro požadovanou práci a v co nejkratším čase. Pro objednání se do servisu vyplňte online formulář ZDE


Jaké náklady na údržbu / opravy nejsou zahrnuty v mé smlouvě?

Některé služby nejsou v rámci Vaší smlouvy poskytovány a v důsledku toho nebudou schváleny, pokud je bude Váš autoservis po Arvalu požadovat. Budete-li si takovou službu přát, můžete ji nechat provést na vlastní náklady. Níže si můžete prohlédnout seznam nejčastějších záležitostí, které ve smlouvě nejsou uvedeny: aktualizace map ve vaší GPS, výměna podlahových rohoží, zakoupení nabíjecího kabelu ... Chcete-li získat další informace, neváhejte nás prosím kontaktovat – Driver Desk : +420 261 109 109 nebo přejděte do aplikace My Arval


Pneumatiky

Mám nárok na zimní pneumatiky?

To záleží na podmínkách Vašeho zaměstnavatele. Tato informaci najdete v pokynech, které jste obdrželi od Arvalu. Jsou zahrnuty v mobilní aplikaci My Arval Mobile a v My Arval. V případě dalších dotazů můžete kontaktovat tým podpory řidičů na +420 261 109 109


Škoda a pojištění

Musím škodu uhradit?

Na neodstranitelná poškození, včetně poškození oken a pneumatik, se zpravidla vztahuje odečitatelná položka. Program týkající se vozidla uvádí, zda se tyto náklady vztahují na Váš účet, nebo zda jsou hrazeny Vaším zaměstnavatelem.


Předání automobilu

Kde mi bude vozidlo předáno?

Vozidlo se z důvodu Vašeho komfortu předává u našeho partnera, který vozidlo dodává. Předání je však možné domluvit i na jiném, Vámi určeném místě.


Objednání automobilu

Průměrně za jak dlouho mi Arval dodá objednané vozidlo?

Průměrná doba je 56 dní. Lhůta pro dodání je však minimálně ovlivnitelná Arvalem, který je závislý na výrobci. U nových a velmi oblíbených modelů může být lhůta pro dodání delší.


Obecné

Jaké je finanční zázemí společnosti ARVAL?

Jsme 100% dceřinnou společností bankovní skupiny BNP Paribas, díky které máme dostatečné finanční zdroje pro zajištění našich aktivit.


Mohu si pronajmout pouze jedno vozidlo?

Ano, nabízíme své služby zákazníkům s jedním, desítkami, stovkami nebo několika tisíci vozidly.


V případě, že je v mém okolí více prodejců, může se vozidlo předat u mnou vybraného?

Partnery pro nákup vozu a zajištění údržby si můžete vždy svobodně vybrat. Podmínkou je, že se jedná o autorizovaného prodejce dané značky, který je zároveň naším partnerem.


Mohu si sjednat délku nájemní smlouvy například jen na 24 měsíců?

Ano, délka smlouvy může začínat již na 12ti měsících. Obchodní zástupci společnosti Arval s Vámi zkonzultují Vaše požadavky a rádi Vám nabídnout pro Vás nejvhodnější řešení.


Je možné si od Vás pronajmout také dodávku nebo pick-up?

Ano, Arval nabízí celou škálu lehkých užitkových všech značek vozidel dostupných na českém trhu.


Za jakých podmínek odprodáváte vozy po skončení smlouvy třetím osobám?

Po skončení nájemní smlouvy má řidič možnost odkoupit si pronajaté vozidlo. Podmínkou je pochopitelně akceptování prodejních podmínek.


Nabízí Arval také krátkodobý pronájem? Například pro zaměstnance ve zkušební době nebo pro krátkodobě najaté pracovníky?

Arval nabízí kompletní servis i v oblasti krátkodobého a střednědobého pronájmu.


Servis a údržba

Může vozidlo řídit i někdo z rodinných příslušníků?

Arval klientovi neomezuje uživatele vozidel. Nicméně doporučujeme Váš dotaz směrovat na Vašeho Fleet managera, zda-li je to v souladu s Vašimi interními směrnicemi.


Po kolika ujetých kilometrech musím jet na pravidelnou kontrolu vozidla?

Na identifikační kartě Arval v driver setu máte uvedeno číslo Služby pro řidiče, kde získáte potřebné informace.


Mohu si sám vybrat autoservis či pneuservis?

Ano, pravidelné prohlídky a opravy Vám může poskytnout jakýkoliv autorizovaný autoservis či pneuservis, které patří do sítě partnerů Arvalu.


Jak probíhá technická kontrola vozidla?

Arval monitoruje stáří vozidel a včas upozorňuje na blížící se prohlídku. Přímo s Vámi jako uživatelem se dohodne na postupu, jakým bude provedena. Pro další detaily klikněte ZDE (https://www.arval.cz/cs/potrebuji-informaci/servisni-sit)


Ztratil jsem doklady k vozidlu. Jaké kroky teď musím podniknout?

V první řadě je třeba ohlásit ztrátu na policii a policejní protokol předat Arvalu, který následně ihned obstará a Vám zašle doklady nové.


Pneumatiky

Jak je to se sezónní výměnou pneumatik?

K dispozici máte množství partnerských pneuservisů, kam se můžete sami dle Vašich potřeb objednat. Jejich seznam naleznete v sekci "Servisní síť".


Které značky pneumatik jsou v nabídce Arvalu?

Arval nabízí celou škálu značek pneumatik.


Požaduji jinou značku pneumatik než nabízíte. Je to možné?

Ano, pokud je značka pneumatik schválená výrobcem značky automobilu a vhodná pro daný model.


Chtěl bych větší pneumatiky (větší než 16-ti palcové). Je to možné?

Velikost pneumatik musí být schválena výrobcem daného automobilu. Možnost využití větších pneumatik je tedy limitována podmínkami uvedenými v katalogu výrobců a zároveň podléhá schválení ze strany Vašeho Fleet Managera.


Úprava parametrů smlouvy

Pokud uzavřu tříletou smlouvu na 30.000 km ročně, ale ve skutečnosti najedu 40.000 km, kolik budu muset zaplatit navíc?

Přestože je smlouva již uzavřena a až následně je jasné, že skutečný nájezd vozidla je vyšší, než bylo původně předpokládáno, je Arval připraven smlouvu upravit. Arval sám sleduje nájezdy kilometrů a na odchylky klienta průběžně upozorňuje.


Mohu vozidlo polepit reklamou?

Ano, avšak toto je dovoleno pouze za předpokladu, že vozidlo bude vráceno po ukončení smlouvy v původním stavu.


Jaké jsou všeobecné podmínky při ukončení smlouvy?

Na konci nájmu si vozidlo buď odkoupí řidič anebo je vráceno zpět Arvalu.


Řešení pojistných událostí

Máme-li vozidla pojištěna na účetní hodnotu, znamená to, že v případě totální škody na vozidle neutrpím žádnou finanční újmu?

Ano, toto pojištění plně pokrývá způsobenou škodu mimo sjednanou spoluúčast.


Jsem účastníkem dopravní nehody v zahraničí a policie mne žádá o podepsání protokolu v cizím jazyce, kterému nerozumím. Co mám dělat?

Protokol můžete podepsat a ke svému podpisu připojte větu v českém jazyce, že uvedenému protokolu nerozumíte a nemůžete se vyjádřit pokud nebude přeložen do českého jazyka. Tím si zajistíte, možnost dalšího jednání a nedoznáte se k něčemu, co nemusí být pravda.


Pohonné hmoty

Je možný pronájem auta bez využití služby týkající se karet na PHM?

Ano, je na Vašem zvážení, zda-li tuto službu u Arvalu využijete.


Můžeme mít i více karet na PHM?

Ano, můžeme Vám nabídnout karty našich partnerů dle Vašich požadavků.


Má tankovací karta je zničena, odcizena nebo ztracena!

Zavolejte dle identifikační karty Arval na číslo Služby pro řidiče. Arval Vám zajistí obratem kartu novou. Doporučujeme, abyste kartu v případě ztráty co nejdříve zablokovali.


Ukončení smlouvy

Je možné domluvit si předem ve smlouvě cenu vozidla při odprodeji?

Na konci smlouvy jste vy ten první, komu nabídneme odprodej automobilu. Cena ovšem nemůže být stanovena hned při uzavírání smlouvy, protože závisí na počtu skutečně ujetých kilometrů k datu odprodeje.


Končí Vám smlouva a budete nám vracet vozidlo? Na co byste si měli dát pozor a co byste neměli s vozidlem zapomenout vrátit?

Kompletní informace potřebné k vrácení vozidla jsou uvedeny v příručce „Průvodce převzetím vozidla po ukončení leasingové smlouvy“ , kterou má k dispozici fleet manager v každé společnosti. Nejdůležitější z těchto informací naleznete také na těchto stránkách v sekci „Uživatelé“, v záložce „Odkup/vrácení vozu“


Je možné odkoupit si vozidlo, u kterého skončila smlouva?

Ano. Kterýkoli řidič si může po skončení smlouvy odkoupit libovolné vozidlo, které nalezne na webových stránkách www.arvalauto.cz. Nabídka odkupu tedy není omezena pouze na konkrétního řidiče nebo na konkrétní vozidlo. Návod, jak snadno koupit vozidlo, naleznete v sekci „Uživatelé“, v záložce „Odkup/vrácení vozu“


Představme si, že chci nový vůz ještě v průběhu trvání smlouvy. Je to možné? Pokud ano, jakým způsobem?

Smlouva skutečně může být předčasně ukončena. Budete však muset uhradit poplatky spojené s takovým ukončením smlouvy.


Odkup vozidla řidičem/zaměstnancem po skončení leasingu

Kdy mi pošlete odkupní cenu vozu?

Ceny stanovujeme 2x týdně. Každé úterý a čtvrtek stanovené ceny zasíláme.


Jaký je další postup, když mě zaujala nabídka vozu?

Stačí odpovědět na e-mail s nabídkou odkupní ceny a my Vám sdělíme další informace.


Mohu odkoupit vozidlo na IČ?

Ano, vylučuje se pouze odkup na stejné IČ, na které byla uzavřena leasingová smlouva a na IČ, které podnikají s automobily.


Mohu odkoupit vozidlo na rodinného příslušníka?

Ano, tuto možnost Arval nabízí se stejnými benefity jako pro Vás.


Kdy dostanu kupní smlouvu?

Zašleme Vám „Návrh na uzavření kupní smlouvy“, přičemž uhrazením kupní ceny se tento „Návrh“ stává kupní smlouvou. Dokument se nepodepisuje ani nezasílá zpět Arvalu. Tím šetříme nejen čas, ale i přírodu.


Kdy si mám vozidlo pojistit?

Vozidlo doporučujeme pojistit společně s provedením platby, jelikož dnem připsání kupní ceny na účet Arvalu Vám na vozidlo vzniká vlastnické právo a Arval ukončuje původní pojištění.


Mohu si převod vozidla zajistit sám/a?

Bohužel ne. Jako majitelé vozidla chceme mít převod plně pod kontrolou a dohlédnout na bezproblémové dokončení procesu.


Jaký je poplatek za převod vozidla?

Žádný. Poplatky spojené s převodem vozidla hradíme my jako benefit pro Vás.


Kdy zajistíte převod auta?

Ihned po dodání veškeré dokumentace a po připsání úhrady za vozidlo na náš účet.


Jak dlouho trvá převod auta?

Vždy se řídíme aktuální situací, převod vozidla trvá zpravidla od 2 do 7 dní. Hotovou dokumentaci zasíláme doporučenou poštou kupujícímu, samotné doručení trvá přibližně 3 pracovní dny.

Proč Arval?

Bankovní zázemí

Jsme součástí jedné z největších bank na světě - BNP Paribas.

ACCOUNT TEAMY

Adresné a odpovědné řešení požadavků - osobní přístup

CHYTRÉ APLIKACE

Chytré aplikace nejen pro klienty, ale i Vaše řidiče

KONZULTATIVNÍ PŘÍSTUP

Neprodáváme, hledáme řešení. Snižujeme náklady a optimalizujeme.