Když před 20 lety vstoupil Arval na český trh, jedním z prvních klientů, se kterým uzavřel spolupráci, byla společnost Procter & Gamble. Firma, do jejíhož portfolia patří celá řada produktů denní potřeby, je klientem Arvalu dodnes. O dlouholeté spolupráci jsme si povídali s Petrou Svobodovou, Customer Leaderem společnosti Procter & Gamble.
Patříte mezi nejstarší zákazníky Arvalu. Vzpomenete si ještě na první kontakt?
Ano. Vzpomínám, jak jsem s Arvalem začala objevovat veškeré výhody operativního leasingu, a zejména jeho variabilitu a flexibilitu, se kterou se mohl přizpůsobit našim požadavkům. Na to jsme nebyli do té doby zvyklí, ale zvykli jsme si rychle.
Arval tehdy vstupoval na český trh. Co vás přesvědčilo, že jste svěřili svůj vozový park zrovna Arvalu?
Strategií naší společnosti je neustálé inovování našich produktů tak, aby co nejlépe adresovaly a mnohdy i anticipovaly potřeby spotřebitelů. Sledujeme trendy a vývoje spotřeby a na jejich základě pak přicházíme s novinkami a inovacemi, které uvádíme na trh. Proto, když Arval vstoupil na český trh, a přihlásil se do výběrového řízení, působil svým prozákaznickým přístupem velmi inovativně, a to bylo mj. jedním z důvodů, proč jsme Arvalu vozový park svěřili.
Vzpomenete si, kolik vozidel na operativní leasing jste měli tehdy a kolik dnes?
K zásadní změně počtu vozů v průběhu let nedošlo – náš vozový park aktuálně představuje asi 70 vozů a toto číslo je víceméně stabilní.
Dnes je ve full service operativním leasingu zahrnuto více služeb, než bývalo na začátku. Jakou službu, která v průběhu let vznikla, považujete pro potřeby vaší společnosti za zásadní nebo důležitou?
Kdybych měla zmínit jedinou, pak je to určitě online portál, který je určen nejen uživatelům = řidičům, ale slouží i adminovi na straně zákazníka a umožňuje mu přístup k dokumentům, k profilům jednotlivých vozů. To pak výrazně zjednodušuje administrativu, vyhodnocování nájezdů jednotlivých vozů, a následně i efektivní nastavování parametrů jednotlivých smluv.
Jaké spatřujete hlavní výhody full service operativního leasingu?
Jednoznačně ve spojení full-service... Uvolnění kapacity vlastních zaměstnanců a přesun celé agendy na odborníky. Ušetření nákladů na edukaci, snížení časové náročnosti při správě vozového parku. Profesionální přístup ze strany leasingové společnosti, který je zárukou kvalitního servisu.
Jak byste zhodnotili dosavadní spolupráci s Arvalem?
Naši spolupráci bych označila jako kooperaci dvou vysoce profesionálních společností, které kladou důraz na vysokou kvalitu a úroveň poskytovaných služeb, a v tomto si rozumí. Zároveň jsem přesvědčená, že právě vysoká očekávání z naší strany pomohla Arvalu lépe anticipovat požadavky dalších zákazníků, a tím si vybudovat silnou pozici na českém trhu, kterou dodnes drží.
V současné době jsou velkým tématem inovace. Můžete představit nějakou inovaci, kterou v nedávné době představila vaše společnost? Případně jestli nějakou chystáte?
Jak jsem již zmínila, inovace jsou v DNA naší společnosti a probíhají vlastně neustále. Kdybych měla vypíchnout nějaké zásadní inovace, které ovlivnily trh a spotřebu, pak bych určitě vybrala uvedení elektrického zubního kartáčku Oral-B iO se zcela novou a revoluční technologií, která posouvá celý proces čištění zubů na novou úroveň.
Co se týká rychloobrátkového zboží, pak zásadní inovací byl launch výrobků značky Swiffer, které samy o sobě vytvářejí novou kategorii tzv. instantního úklidu – tj. adresují aktuální potřeby spotřebitelů a nové trendy v péči o domácnost – prostě rychle a jednoduše😊.
Ve vašem portfoliu je mnoho produktů. Je nějaký u českých zákazníků nejoblíbenější?
Naše značky patří v mnoha kategoriích k jedničkám na trhu, což svědčí o jejich oblíbenosti. Kdybych měla zmínit výrobek, který má na českém trhu asi největší herritage, pak je to jednoznačně Jar na nádobí, i když jsme se v průběhu času přesunuli z kategorie ručního mytí hlavně do kategorie prostředků do myček nádobí...
A kterou značku máte nejraději vy?
Určitě Pampers – jednak proto, že je spojena s jedním z nejkrásnějších období mého života, ale také protože se nám podařilo před pár lety vyvinout a vyrobit miniaturní plenky pro nedonošené děti, které naše společnost věnuje specializovaným pracovištím, a tím usnadňuje péči o tato miminka.
Jaké značky vozů využíváte?
Největší podíl na našem vozovém parku mají vozy značky Škoda, následované Fordem. Nicméně v nabídce jsou i další značky koncernu VW a Toyota.
Momentálně je velkým trendem elektromobilita. Máte ve vašem vozovém parku nějaké vozy na elektřinu?
Máme v nabídce hybridní vozy.
Jak se vaše společnost staví k elektromobilitě?
Naše společnost se staví velmi zodpovědně k tématu udržitelnosti a obnovitelnosti zdrojů. Naše výroba se striktně drží pravidla zero-waste a aktivně se snažíme o snížení uhlíkové stopy nejen ve výrobě, ale i pomocí inovací našich výrobků, které další snižování uhlíkové stopy umožňují (např. praní ve studené vodě, mytí nádobí v chladné vodě...). Nicméně vždy se jedná o přidanou hodnotu daného výrobku, která nesmí jít na úkor účinnosti a zachování funkce produktu – v tomto jsme nekompromisní.
Proto, abych se vrátila k odpovědi na vaši otázku, elektromobilita je vize do budoucna, kterou určitě podporujeme, protože v ní spatřujeme potenciál. Ale za stávajících podmínek, s nedostatečnou infrastrukturou v rámci Evropy, nejsou elektromobily v našem fleetu. Ale jak už jsem zmínila v předchozí odpovědi, máme v nabídce hybridní vůz, který představuje jakési kompromisní řešení, než se situace na evropských silnicích zlepší.