Domů > Jarní údržba

Jarní údržba

Jarní údržba vozu po zimních měsících

Ačkoliv to tak někdy nemusí úplně vypadat, jaro už je v plném proudu. A říká se, že je to ideální doba na nejrůznější detoxikační kúry a očisty těla. Tak proč nedopřát takovou jarní údržbu i vašemu vozu?

 

Myslíte, že když váš vůz trávil téměř celou zimu v garáži, tak jarní údržbu nepotřebuje? Právě naopak. Pokud chceme vozidlo udržet v dobrém stavu co nejdéle, měli bychom se mu náležitě věnovat. A na co všechno je tedy vhodné se tedy zaměřit?

 

Vůz potřebuje po zimě zbavit nečistot a nánosů soli

Zima nechává na autech spoustu nečistot a především velkých nánosů soli, proto auta, a zejména ty, které nemají tak kvalitní antikorozní ochranu, mohou během zimních měsíců velmi trpět. Po skončení zimy tedy doporučujeme navštívit kvalitní auto myčku. Jako nejšetrnější způsob doporučujeme ty bezkontaktní, které jsou velmi šetrné k laku vozidla a přesto velmi účinné. Pakliže nemáte možnost návštěvy bezkontaktní myčky, měli byste vůz nejprve opláchnout hadicí, díky čemuž se zbavíte těch největších nečistot, které by posléze mohli zůstat na kartáčích klasické myčky a poškodit lak vozu. Při mytí nevynechávejte ani podvozek vozu, který nejlépe očistíte tlakovou hadicí. Po očistě nezapomínejte na navoskování, které nejen dobře vypadá, ale především chrání karoserii vozu, která díky vosku lépe odolává nepříznivému počasí a korozi.  A samozřejmě nezapomínejte ani na interiér, který byste měli minimálně důkladně vysát.

 

Jarní výměna pneumatik

V okamžiku, kdy venkovní teploty vystoupají trvale nad 7 °C, se začnou měnit vlastnosti obutých zimních pneumatik. Proto je vhodné pneumatiky přezout do tzv. letního obutí. Samozřejmě je však velmi důležité držet se i dalších aspektů, jako je například kontrola, zda-li není ohnutý ráfek, hloubka dezénu apod. S tímto vám však nejlépe poradí váš automechanik.

Brzdy a tlumiče dostávají v České republice slušně zabrat

Přiznejme si, že stav českých silnic, především pak dálnic není zrovna ideální, což odnáší mimo jiné také tlumiče. Proto doporučujeme jejich kontrolu stejně tak jako kontrolu brzdových destiček. Zde je asi nejvhodnější přenechat vůz odborníkovi, laik sice dokáže vizuálně odhadnout, v jakém stavu destičky a kotouče jsou, na jejich výměnu si však většina netroufá, což je pochopitelné.