Home > Interview Arnault Leglaye

INTERVIEW – ARNAULT LEGLAYE

INTERVIEW – ARNAULT LEGLAYE

Company News
Pondělí, Únor 25, 2019

1. Do čela Arvalu CZ přicházíte z Chile, odkud jste vedl region Latinské Ameriky, popíšete nám ve zkratce, kde se tamní trh nachází? Jak populární je zde operativní leasing nebo po jakých produktech je zde největší poptávka? Jak se liší chování tamních firem vůči firemním automobilům a jak velký je samotný trh?

Arval  má v Latinské Americe specifickou organizaci. Pobočka v Brazílii se stará asi o 20 000 aut. V Chile a Peru (Arval-Relsa) je to zhruba 10 000. V Uruguay a Argentině se prezentujeme prostřednictvím aliance Element-Arval s cca 5 000 vozy. Operativní leasing není v těchto zemích novým produktem, má téměř 40ti letou historii, ale jeho tržní podíl je nižší, než v České republice. Vysvětlením je smýšlení lidí o operativnímu leasingu. Je to dědictví vysoké míry inflace a hospodářské krize v 80. a 90. letech. V současné době růst sílí, samozřejmě je to v jednotlivých zemích rozdílné

Chile a Peru

Trh s operativním leasingem je řízený franšízami, které nabízí krátkodobý a dlouhodobý pronájem. Mezinárodní leasingové společnosti na tento trh vstoupily před čtyřmi lety. Kvůli DPH a taxám je na trhu nejvíce zastoupen sektor lehkých užitkových vozů a pickupů. Využívají je především těžební průmysl a telekomunikace. Hlavní výzvou v nadcházejících letech bude rozšíření nabídky služeb pro střední a malé společnosti a poté také pro fyzické osoby. V Chile jsou kontrakty uzavírány v místní měně. Peru je země se dvěma měnami a smlouvy jsou realizovány v dolarech. Na konci roku 2018 oznámil Arval Relsa akvizici společnosti Renting Peru od Bancolombia Group a díky tomu jsme získali více než 50% tržní podíl.

Brazílie

Trh je zastoupen více než 1500 společnostmi a vzhledem k velikosti země čelí Arval mezinárodním, národním a dokonce i regionálním hráčům. Dnešní trh stále ovládají místní hráči. Tyto společnosti nabízejí krátkodobý, střednědobý i dlouhodobý pronájem vozů. Jsou jimi například Localiza, Unidas, Movida. Doba trvání smlouvy je klíčovým prvkem vývoje trhu v Brazílii, protože dnešní trh oslovuje mezinárodní společnosti, velké i menší lokální firmy, ale i Uber a řidiče taxi s denními, týdenními či měsíčními kontrakty. V neposlední řadě je automobilový trh uzavřený. Je nemožné dovážet ojeté vozy a nová auta jsou extrémně zdaněny. Výrobci automobilů vyvíjejí místní modely. Tamní produkce činí přibližně 3 miliony vozů.

Argentina

Z důvodu vysoké inflace (25%) zdejší trh nabízí pouze fleet management.

 

2. V minulosti jste vedl i rumunskou pobočku Arvalu, jde nějak porovnat pro změnu třeba tamní a zdejší trh a chování zákazníků?

Byl jsem v Rumunsku před 12 lety uprostřed finanční krize. Je tedy komplikované zmínit  jakýkoli závěr nebo srovnání, ale z hlediska trhu vidíme, že zralost operativního leasingu je v ČR vyšší a vývoj byl rychlejší. Tyto dvě dceřiné společnosti byly vytvořeny víceméně ve stejné době, nicméně dnes je flotila Arval CZ více než dvojnásobná a to s poloviční populací a víceméně stejným trhem s novými automobily. Samozřejmě pro mě je hlavní rozdíl viditelný. Země Dacií versus země Škodovek.

 

3. Kde vidíte nabídku leasingových společností za nějakých 10 a více let? Kam se budou služby podle Vás ubírat?

10 let je dobrý srovnávací horizont, protože elektromobily a autonomní automobily budou mnohem rozvinutější a stanou se běžnou součástí života. Věřím také, že města, vlády a klienti budou mít větší povědomí o CSR a nových možnostech mobility. Samozřejmě se tomuto bude muset Arval přizpůsobit. Již nyní pracujeme na projektech MaaS (Mobility as a Service - mobilita jako služba). Potřeby našich klientů z pohledu CSR se budou měnit a budou nás motivovat k vynalézavosti a připravenosti nabízet zdokonalené služby stojících na naší vysoké odbornosti a zkušenostech.
Arval musí vždy myslet jeden nebo dva kroky dopředu a rozšiřovat rozsah naší činnosti na B2C.
Trh klade stále větší důraz na CSR, nové technologie, car sharing (sdílení automobilů) a inovace.

 

4. Arval na českém trhu v loňském roce zdolal hranici 20 000 vozů ve flotile. Jaké jsou vaše cíle pro následující období? Kam až může podle Vás v té bližší budoucnosti dosáhnout procento penetrace OL v porovnání s ostatními druhy financování a pořizování aut? Jaké další produkty a služby ještě může leasingová společnost do budoucna nabídnout?

V nadcházejících letech budeme mít dvoumístnou průměrnou výnosovou míru (CAGR), přičemž hlavními  přispěvateli budou dva nové trhy. Již nyní rozvíjíme nabídky pro malé a střední firmy a podnikatel a v roce 2019 rozvineme také nabídky pro segment B2C. Nabídka operativního leasingu jednotlivcům je pro Arval CZ velkým krokem a kulturním posunem. Stavíme specializovaný tým, který bude řešit požadavky našich klientů a brzy navrhne inovativní produkty, jako jsou:
- Arval pro zaměstnance (Arval for employees)
- Arval pro mě (Arval for me)


Současně budeme i nadále rozšiřovat nabídku pro naše firemní klienty podle jejich potřeb a vývoje mobility s:
- řešením MaaS (Mobility as a Service - mobilita jako služba)
- nabídkou elektrovozů
- sdílením aut (car sharing)

V celosvětovém měřítku jsem si jistý, že "Usage Economy" je pro Arval skvělou příležitostí a urychlí přechod od nákupu k operativnímu leasingu. Jednotlivci a zejména  Millennials budou hnací silou této revoluce pro náš průmysl.

5. Máte srovnání z celého světa a několika jistě rozličných trhů, napadá Vás nějaký nešvar českých leasingových společností či českého trhu, který by bylo podle Vás třeba vymýtit, nebo prostor pro leasingové společnosti, který hodláte do budoucna využít?

Myslím, že nejsou špatné či dobré zvyky. Jsou zkrátka lokální. Arval je mezinárodní společnost, musíme “přemýšlet globálně a fungovat lokálně” a být stále ve střehu, abychom pořád patřili k lídrům na trhu ve všech zemích.  Cílem společnosti Arval je i nadále nabízet našim klientům přidanou hodnotu a nikdy neměnit naše podnikání na komoditu. To je důvod, proč investujeme do budoucnosti a neustále testujeme nové produkty. Zkušenost uživatelů s našimi službami je hlavním motorem našeho vývoje v nadcházejících letech.

Press Contact

Lenka Vlčková, Marketing Manager ARVAL CZ
Telefon 
261109011